Na sklonku roku 1996 bylo dodáno tehdejším Dopravním podnikům města Plzně deset autobusů tehdy nové řady 900 z vysokomýtské Karosy. Řada 900 navazovala na dlouholetou produkci řady 700. Zde se povedlo vyladit již tak "vychytaný" typ autobusů a to i díky spolupráci s francouzským Renaultem. Není proto divu, že se tento typ v dalších modernizacích úspěšně vyráběl až do začátku roku 2007.
Město Plzeň se v roce 1997 rozhodlo, že všechna další nová vozidla určená pro městskou dopravu budou pouze v nízkopodlažním provedení karoserie. A tak zmíněných 10 autobusů dodaných v roce 1996 byly zároveň posledními autobusy se standardní výškou podlahy a rovněž vyrobených v Karose Vysoké Mýto. Svezením se s tímto vozem a případně s jeho staršími předchůdci 706 RTO, ŠM 11 a B 731 můžete porovnat evoluci ve vývoji československých autobusů určených pro městskou dopravu od 50. let po konec minulého století.
Kapacita autobusu je 32 míst k sezení a doporučených 23 míst k stání.
Autobus nemůže být provozován od 1. 11. do 31. 3.