V roce 2013 se rozšířila sbírka historických vozidel PMDP o další unikát – zástupce legendárních autobusů Škoda 706 RTO. Tyto autobusy se v plzeňské MHD vyskytovaly od konce padesátých až do začátku osmdesátých let. Na tuto dlouhou etapu jsme tak navázali autobusem, jehož dvouletá renovace byla dokončena na konci roku 2012. Autobus původně vyrobený v roce 1964 je upraven do podoby, která maximálně odpovídá provedení prvních autobusů v Plzni provozovaných v sérii evidenčních čísel 48 - 52.
Autobusy Škoda 706 RTO prezentují veřejnou autobusovou dopravu 60. let 20. století. Autobusy byly vyráběny v městských, linkových a dálkových verzí. V rámci výrobkové řady 706 RTO byl vyroben i jeden prototyp kloubového autobusu RTO-K.
„Ertéóčka“ se exportovala do mnoha zemí světa. Velkoobjemové dodávky byly směrovány do východoevropských a asijských zemí, dále do zemí severní Afriky a Jižní Ameriky. Od roku 1960 dokonce probíhala licenční výroba, a to až do roku 1985 v Polsku v automobilce Jelcz u Wroclavi. Autobusy Jelcz byly dodávány i do Československa, v Dopravním podniku města Plzně se však žádný autobus Jelcz prokazatelně nevyskytoval. Z této licenční produkce vznikly vleky Jelcz PO-1E. Na podvozcích Škoda 706 RTO stavěla autobusy i bulharská automobilka Čavdar.
Chloubou našeho autobusu, kterému bylo přiřazeno číslo 51, je plnohodnotné místo pro průvodčího. Tak se přijďte projet...
Kapacita autobusu je 24 míst k sezení a doporučených 21 míst k stání.
Autobus nemůže být provozován od 1. 11. do 31. 3.