Dalším nástupcem, historicky nejúspěšnějším a nejrozšířenějším po celém světě, byly tramvaje řady T3 z produkce ČKD Praha. Díky průběžným modernizacím elektrické výzbroje, dosazení elekronických informačních a odbavovacích systémů, úpravám interiéru, řízení a ovládání vozidel bude „Té-trojka“ ještě mnoho let typickou dominantou mnoha českých, ale i světových měst.
Vždyť jen do Plzně bylo těchto vozů v různých modifikacích dodáno v letech 1964 - 1987 celkem 128 kusů a v 90. letech pak zakoupeno ještě dalších 11 starších z Prahy. Oproti další nabízené „Té-trojce“ je vůz s číslem 187 poznamený zásahy do původního provedení a dokumentuje tak designové a technologické změny, kterým část trmvají prošla. Záměrně je tak zachována ve stavu po vyřazení z běžného provozu pro porovnání rozdílů mezi vozy 187 a 192. Markantní je pak již jen rozlišné barevné provedení obou tramvají.
Kapacita tramvaje je 24 míst k sezení a až 80 míst k stání.